miércoles, 17 de marzo de 2010

Activitat 20 Existeix el Jo?


Què seria de nosaltres, si no existís el jo? Sí es cert que físicament tots som diferents amb els nostres defectes i virtuts, però realment, els que ens fa característics, el que ens fa ser nosaltres mateixos, no és el físic, sinó el Jo. La nostra manera de ser, la nostra manera de pensar, els nostres records, la nostra cultura, la nostra manera d'actuar... Tot allò que ha quedat plasmat de les vivències a la ment, al record, i que ens modela dia a dia. Des del punt de vista de Descartes, el Jo com a enteniment, és el camí al coneixement, la única vía fiable perquè qui em pot dir la veritat més que Jo? De què realment no puc dubtar sinó de mi? De l'únic que puc afirmar que realment existeix, doncs penso, nego, afirmo, dubto sento i imagino, Jo.

No hay comentarios: